torsdag den 6. september 2012

'hverdagsliv'???!!!

Mange af de oplevelser jeg har, er små glimt af noget og derfor er det ikke alt der kan have sin egen historie/blog.  Her er litt om hvordan det er at være mig nogen gange.

*For nogen år siden boede vi på Djursland og jeg arbejdet i Aarhus. Nogen gange, ikke hver dag, men altid det samme sted, kunne jeg mærke jeg ikke var alene i bilen. Jeg kunne tydelig høre to, en mand og en dame, der kørte med. De sad som regel og småsnakket om vind og vær, og alt og ingenting. Typisk som man nu taler sammen når man kender hinanden rigtigt godt. Faktisk så føltes det rigtigt hyggeligt at de kørte med. Lige indtil den dag, hvor de kom op og skændes for vildt, om hvilken vej jeg skulle køre. Det var ikke lige til at holde ud. Så jeg holdt ind til siden, åbnet døren og bad dem gå ud. Siden kørte de aldrig med. Gad vide om de nu kører med en anden?

*Vi boede i et gammelt hus med en skorsten op gennem midten af soveværelset. En nat vågnet jeg så ved at der var fire der danset rundt om skorstenen. Først troede jeg at det var en drøm, men jeg var vågen. Så sad jeg mig op for lige at se bedre. Det var fire små et eller andet, tænkte det var nisser. De grinte og danset bare rundt om skorstenen. Jeg blev i helt godt humør og begyndte at grine højt. Så opdaget de at jeg var der og så lidt flove ud og vips var de væk.


*En dag ringede der en veninde jeg ikke havde talt med i rigtigt lang tid. Om natten havde jeg drømt om at denne veninde og jeg var til et kursus i åndelig udvikling. Hvor vi havde fået en hjemmeopgave, et emne vi skulle debattere. I drømmen var vi gået i gang, men var gået i stå, hvor vi havde aftalt at lige tænke over det hver i sær og lige tale sammen om det igen.
Da veninden så ringer dagen efter, så har jeg lidt glemt drømmen. Men da hun så siger; "Nu har jeg tænkt en del over det vi oplevede i nat og ang vor hjemmeopgave, så synes jeg..... " - der rejste hårene sig for vildt på mine arme.

*Min ældste datter havde fået scooter og jeg fik en fornemmelse en dag af at hun ikke skulle ud og køre. Så jeg ringer lige til hende og siger, "Du skal ikke køre på scooteren de næste par timer." 1,5 time senere ringer hun og fortæller at hun ikke har været ude at køre, men det har hendes veninde og veninden har kørt galt og er kommet til skade. (brækket ben)

*Lige nu sidder jeg i min sofa og kan tydelig dufte cigaret-røg.
Noget der er ret underligt for jeg ryger ikke for det første,
og for det andet har jeg ingen lugtesans for tiden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar